18 Şubat 2019
Kişisel Verileri Koruma Kurulu (“Kurul”) 13 Şubat 2019 tarihinde duyurusunu yaptığı kararında (“Karar”), 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) kapsamında düzenlenen başvuru ve şikâyet sürelerine ilişkin bazı belirsizlikleri ortadan kaldırmak amacıyla çeşitli ihtimalleri değerlendirmiştir.
Kanun, başta veri sorumlusu olmak üzere veriye temas edenlerin yükümlülükleri ile verisi işlenen ilgili kişilerin haklarını düzenlemektedir. Bu doğrultuda, Kanun’un 13. ve 14. maddeleri, ilgili kişiler tarafından veri sorumlularına yapılacak başvuruları ve Kurul nezdinde şikâyet imkânlarını düzenlemektedir.
Kanun’un 13. Maddesi uyarınca veri sorumlusu, kendisine gelen ilgili kişi başvurularını en geç 30 gün içerisinde yanıtlamakla yükümlüdür. Eğer bu başvuru veri sorumlusu tarafından reddedilirse, başvuruya hiç yanıt verilmezse veya verilen yanıt ilgili kişi tarafından yeterli bulunmazsa, Kanun’un 14. Maddesi uyarınca ilgili kişinin Kurul nezdinde şikâyet sunma hakkı saklıdır. Ancak Kanun’da açıkça belirtildiği gibi, 14. Madde kapsamında yapılacak şikâyet öncesinde, veri sorumlusuna yapılacak başvuru yollarının tüketilmesi gerekmektedir.
Karar, Kanun’da düzenlenen başvuru ve şikâyet sürelerine ilişkin belirsizlikleri ortadan kaldırmak amacıyla, başvuru sürelerini üç farklı ihtimal üzerinde durarak açıklamıştır:
Karar’da 60 gün olarak belirtilen sürelerin, başvuru süreci göz önünde bulundurularak, başvuruyu izleyen 30 günlük sürenin sonunda başlayacak olan, yeni bir 30 günlük süre olarak değerlendirilmesi gerekmektedir.
Ayrıca, veri sorumlusu, ilgili kişinin yaptığı başvuruyu 30 günlük süre içerisinde yanıtlasa bile, veri sorumlusu tarafından verilen yanıtın ilgili kişi tarafından yetersiz bulunması hâlinde, ilgili kişi veri sorumlusunun yanıtından itibaren 30 gün içerisinde Kurul’a şikâyette bulunabilir.
Sorularınız hakkında bizimle iletişim geçmekten çekinmeyiniz.